Vztahy mezi lidmi jsou velmi důležité. Člověk potřebuje být ve společnosti lidí. A to jak mezi kolegy v práci tak i doma ve své rodině. Udržovat vztahy. Ale jak je mít kvalitní a fungující? Pro dobré fungování jsou důležité dvě věci. A tou první je komunikace. A to jak doma tak i v práci. Kolik vztahů ztroskotalo kvůli špatné a nedostatečné komunikaci? To samé platí i pro zaměstnání. Důležité je mluvit o všem. Jak s kolegy tak s nadřízenými. Jak se říká víc hlav, víc ví. A proto se nebojte svěřit se.
Svolat poradu, kde se o všem pobavíte a proberete možná řešení. A jako další je kooperace. Vzájemná spolupráce asi to nejdůležitější jak dosáhnout nejlepších výsledků. Pokud nejste týmový hráč bude to pro Vás v práci velmi těžké. Je důležité táhnout za jeden provaz. Vždycky na to myslete. Není neobvyklé, že v práci se zamilujete a najdete si tam životního partnera. Pomůže Vám v práci dosáhnout lepších výsledků. Ale i negativní stránky tady jsou. Budete spolu v podstatě nonstop. A může se tak mezi vámi projevit takzvaná ponorková nemoc. A budete si chtít od sebe odpočinout. Musíte si najít kompromis. A problémy z práce nechat za dveřmi při odchodu. A nebrat si je s sebou domů. Jako další negativní věc na vztahu v práci je: když mezi Vámi dojde k rozchodu. Dáte výpověď Vy nebo Váš partner? A nebo se nad to přenesete a budete pokračovat dál? To vše je důležité než začnete udržovat vztah v práci.
V práci vzniká i spousta přátelství. Je to skvělá věc. Když si všichni rozumíte a nepanuje v práci nepřátelská atmosféra. Ale pozor si hlavně dejme při svěřování se. Ne vždy by to zůstalo mezi Vámi. A také by to mohlo být použito proti Vám v situaci kdy to nejméně čekáte. A hlavně v práci pracovat. S novou kamarádkou si můžete poklábosit i potom. Třeba v kavárně při šálku dobré kávy. Opakem přátelství je ale i nepřátelství. I to se v práci stává, že si prostě mezi sebou nesednete. Ale zase se musíme zachovat hlavně profesionálně. A nenechat se tím ovlivnit nebo vyvést z míry. Ani dobrým řešením není o neoblíbené kolegyni mluvit před ostatními. Akorát si tím přitížíte. A vždy se to k Vám vrátí. Ve vztazích v práci je důležité nastavit si hranici už od začátku. Aby se nestalo, že budete sebelepší pracovník, ale bohužel kvůli vztahům mezi kolegy budete muset skončit.