Někteří lidé navštěvují svého zubního lékaře s velkou nedůvěrou a vstupují do ordinace ve strachu, a možná i se zježenými vlasy, zatímco jiní lidé považují lékařský zákrok za běžnou rutinu a klidně si na stejný den objednávají vyřizování pracovních záležitostí. V tomto procesu hraje velmi důležitou roli důvěra pacienta v lékaře, v jeho profesionalitu, ale zejména v jeho osobní přístup. Když je pro lékaře pacient jen kusem masité hmoty, která se posadí na křeslo, nemůže to mít valný úspěch a odrazí se to i v následujícím dění.
Etika je stejně důležitá, jako samotný výkon – hledáte-li vhodného zubního lékaře, případně Departments https://clinicplus.cz/timetable/category/departments/, měli byste se zajímat o názory pacientů a jejich komentáře, které veřejně sdílí po svých osobních zkušenostech z pobytu v ordinaci. Jistě, že neočekáváme, že nás bude dentista uklidňovat jako malé děti, předčítat nám pohádku a vkládat do klína plyšové hračky, jde tu o to, být dobře informováni o zákrocích, o aktuální situaci, o možnostech, které máme, a to klidným hlasem, bez invektiv a hrubostí. Důležitá je také dobrá nálada, pokud ji zubní lékař dokáže s vámi sdílet, bude každý výkon pro pacienta mnohem příjemnější.
Pacient musí spolupracovat – chcete-li od svého zubního lékaře bezbolestný zákrok v poklidném duchu, musíte také spolupracovat a dodržovat pokyny, které k vám lékař vysílá. Týká se to zejména správné zubní hygieny, dodržování termínů preventivních prohlídek, a situaci vždy napomáhá rozumný životní styl. Pro lékaře je mnohem příjemnější ošetřovat kohokoli, kdo se nestresuje, pravidelně sportuje, nepije v přílišné míře alkohol, a kdo dává přednost zdravějším variantám stravy před fastfoodem, sladkostmi, bílým pečivem a uzeninami. Nenechávejte tedy vše na vašem zubaři, ale snažte se také přispět svým dílem k úspěšně provedenému zákroku.