Optimalizace pro vyhledávače má svá specifika. A před jejím začátkem byste měli znát nejen podstatní klíčová slova, ale také současný stav, klady a zápory webu jako takového. Vsaďte i na SEO audit od SEOlight a uvidíte, že díky tomu získáte v budoucnosti mnohem lepší výsledky a budete vždy přesně vědět, jak na tom jste. Dnes se podíváme na to, co to vůbec je.
Co to je?
SEO audit je jednoduše testem vašich webových stránek. Díky němu můžete snadno posoudit, jaké optimalizace bude nutné v nejbližší době provést, a to v oblasti obsahu i po technické stránce. Jedná se tedy o detailní analýzu všech onpage i offpage faktorů. Online nástroje hodnotí vše od technické infrastruktury a výkonnosti, až po zpětné odkazy a kvalitu obsahu. Zjednodušenou variantu si můžete udělat i sami, ale ideální je požádat specializovanou agenturu, která se následně postará i o nápravu všech nedokonalostí.
Hlavní cíle
Důraz je zde kladen na to nejdůležitější, a to je přívětivost k vyhledávačům. Skvělé podklady předkládají jak klientům, tak i marketingovým agenturám. V každém případě můžete následná opatření udělat sami, anebo je nechat na odbornících. Každý z nich se pochopitelně dívá na něco jiného a jsou pro ně důležité jiné údaje. U vlastníků stránek tvoří hlavní cíle především:
-
hodnocení z pohledu aktuálních SEO trendů, provozu a dalších prvků,
-
přehled úspěšnosti současné optimalizace,
-
možnost zvýšení viditelnosti ve výsledcích organického vyhledávání.
Na druhou stranu je tato kontrola užitečná také pro agentury. Nejen, že si díky tomu mohou rozšířit své portfolium služeb, ale také ukázat klientům černé na bílém, že potřebují vylepšit technická opatření i obsah. A samozřejmě mohou efektivně informovat stávající i potenciální zákazníky o stavu jejich webových stránek a ukázat jim, co všechno lze v jejich případě vylepšit.